2 dagar i rad!

Har nu varit på gymmet på lunchen både igår och idag. Ganska skönt att gå ifrån och röra sig mitt på dagen när man sitter stilla hela dan. Undrade först varför i hela värden jag köpt gymkort i år med, men hoppas att jag nu skall komma igång lite grann. (I alla fall längre än 2 veckor) Jag tänker att en liten stund varje dag är kanske bättre än inget...

Utsikt från gångbandet, det finns tv så jag har sett "Efter 10" med Malou von Sivers 2 dar i rad:

Skall sedan gå på kurs hos min vän camilla : kolla på länken här!

Medans jag försöker att bli sund och snäll mot mig själv så kan jag inte låta bli att tänka på de stackars människorna i Haiti. Läste att de hade fått lov att amputera en arm på en liten flicka utan bedövning. Det är så hemskt så att man inte vet vad man skall göra, det är nästan svårt att ta in...vi får göra som camilla skrev på facebook; vi ber för folket i Haiti!

 

1 kommentar
camilla Strand

Jaadu....vi lever i en helt annan del av världen än Haiti....men då tänker jag på Linda Bergling; jag läste att hon kommer vara med i ett matlagningsprogram på TV4 där hon ska bjuda några på sin mat.

Hon säger då att hon alltid äter "solidarisk kost" för att hon tänker på de som är fattiga. Hon äter alltså väldigt enkel mat så som mycket grönsaker, linssoppa och havregrynsgröt.

Resultatet av henne val är ju fantastiskt: dels så är den kosten hälsosam för henne, dels så är det ju som hon säger solidarisk kost. Att vi i denna del av världen inte ska hålla på med frosseri!

Mycket bra, tycker jag:) Linda är helt klart ett föredöme för mig.



kram! Det ska bli så spännande, ansvarsfullt och väldigt roligt att ha kurs med dig och andra!



kram! Camilla