Ett år till

Så kan man lägga ett år till i sin livslängd. Det känns inte som att det var så länge sedan jag fyllde år senast, och nu var det alltså dags igen

När jag fyller år känns det som att jag har en pil ovanför huvudet som blinkar och pekar på mig, och jag känner mig så otroligt speciell. Det otroliga är att jag ÄR speciell

Många människor känner sig vilsna, vill hitta sig själva och vet inte riktigt vilka de är. Jag tror att det många gånger beror på att man på något sätt försöker vara någon på ett sätt som man tror att andra förväntar sig av en. Det brukar inte bli så bra.

Så vem är då jag och varför är jag så speciell. Jo, jag är det det för att Gud säger att jag är det. Han säger att jag är unik, speciell och älskad. Han säger att han har räknat varje hårstrå på mitt huvud och att han har omsorg om mig. Det var han som skapade mig i moderlivet, formade mig till den jag är för att mitt liv har ett syfte.
Jag är den som HAN säger att jag är, och det ger mig en mening och en tillfredsställelse att leva mig liv i ett sammanhang som är större än mig själv. Där känner jag mig hel. .
 
 
0 kommentarer