Inte bra ...

 
Igår slutade jag med Voltaren efter att ha ätit den som en kur i lite över en vecka. 3 tabletter om dagen. Jag var så glad att jag är så mycket bättre i ryggslutet, men nu när jag varit tablettfri en dag så har det smygit sig på igen.
Igår eftermiddag började det att värka, och i natt har jag vaknat flera gånger när jag skulle vända mig. Jag känner även nu när jag sitter och jobbar att det gör ont. Jag blir så trött, vad skall man göra?
Får testa att köra dessa stretchövningar som jag fick av Märsta Kiropraktik, kanske de kan hjäpa? Annars får jag hitta på något annat.
Jag tänker att jag vill välja hälsa för mig själv. Jag tror att en blans mellan ande - kropp - själ får oss att må bra. Om jag nu fokuserar på kroppen så ska jag försöka att unna mig att äta bra. Hälsa för mig är gluten- och sockerfritt. Det är verkligen en utmaning eftersom socker och mackor är så gott, och när jag sätter igång att äta detta kan jag inte riktigt kontrollera det. Jag tänker också att jag skall börja stretcha kroppen, och så önskar jag att jag kan styrketräna. Jag älskar att styrketräna. Vad jag inte älskar är att jogga, men planen är att även börja med det när snön och isen förvinner. Målet är en mil. Jag har gjort det en sommar, och jag kände mig så nöjd.
Visst är det märkligt med allt socker i mat? Vem tänker att det skall vara det liksom? Skall man verkligen behöva laga all mat själv för att inte få i sig allt detta socker som de smygit in i maten? Galet tycker jag!
 
0 kommentarer