Dan före dopparedan

Oj oj oj, det har bakats idag! Morgonen var lugn på ett sätt. Jag var hemma för jag hostar, har ont i luftrören och det blir tryck på huvudet. De andra åkte till kyrkan och jag var hemma. Fick ändå lite gjort fast jag skulle ta det lungt. Gjorde frusen cheesecake, bytte lakan i alla sängar och gjorde lunch/middag.
Ramus och Micke kom hem, vi åt och så skjutsade Basse & jag M till tåget för han skulle jobba. Sedan handlade vi det som vi saknade. När Niclas kom hem drog det igång. Han var liksom motorn, och Rasmus hakade på!
 
Jag lade in sill och de andra bakade pepparkaka, lussebullar och så gjorde Niclas Rosendals skorpor.
Jag är väldigt imponerad! De gjorde det så bra. 
Jag älskar de här uppesittarkvällarna, kvällen innan julafton. Än så länge är traditionen stark att vi är själva bara vår familj. Och så bakar vi eller gör julgodis, slår in de sista julklapparna och spelar Bingolotto. Tyvärr Missade Micke det ikväll då han var tvungen att jobba. Fantastiskt att han fick ledigt i morgon i alla fall.
Lillan var också med och kikade. Hon är den bästa och goaste av alla. Bästa Lillan!
Det är så härligt att ha honom hemma, om fyra dagar åker han och då kommer jag inte att träffa honom på över ett år. Kan inte fatta det riktigt. 
I morgon kommer mamma, pappa, Calle, Britta och Samira. Skall strax bädda åt Rasmus som sover här. Jag älskar att han ska det!
Vi har det så mysigt! 
Och igår gjorde han knäck. Som blev perfekta!
 
 
 
0 kommentarer