Det blev inte som på bilden

Vilken fantastisk dag vi fick idag! Fast det är snö nästan överallt och nästan -10 var det vårkänsla. Solen sken och luften luktade vår, fåglarna kvittrade ochdet var bara sådär HÄRLIGT! Färsta gången jag gick ut skulle jag bara gå in i förrådet,hade bara en collegetröja och lpngbyxorochdetkändes som att jag höll på att frysa ihjäl! Minst sagt. När jag sedan skulle gå ut med Lillan tog jag termokjol, college-huv-tröja, täckjacksväst, mössa, halsduk och dunjackan som jag fått av mamma. Alltså 3 lager på huvudet! Det var precis lagom och vi kunde vara ute lite längre och jag verkligen njöööt av det! Det var helt härligt!
Det är så roligt med Lillan. Hon är verkligen så gullig och fin på alla sätt. Jag älskar henne så mycket!
När vi nästan var hemma kände jag en sådan tacksamhet att jag får bo i ett sådant Svensson-radhusområde! För några veckor sedan kollade vi upp två hus som vi skulle vilja bygga i Odensala, men vi tycker att det blev lite för dyrt och så såldes tomten. Att bo på landet i nybyggt hus är ju väldigt lockande,men nu när det inte blev så känner jag att det faktiskt är supermysigt att bo i ett sådant område som vi bor i. Det är trevligt att ha lite folk runt sig. Eftersom M jobbar natt så är det även en trygghetskänsla. Att veta att grannarna är många och finns nära.
M har jobbat i natt (och jobbar även nu, hela natten). Han sov väldigt länge idag och jag hade planerat att jag skulle baka Pavlova på LCHF-vis. Äggvitorna fluffade upp sig ganska bra fast jag hade Stevia i, men när jag frilansade lite och hade i lite smält mörk choklad sjönk allt bara ihop. Tack och lov så smakade det i alla fall gott. Det tyckte till och med Rasmus och M, och det är verkligen inget dåligt betyg!
Det ser ut som platt pannkaka med choklad. 3 äggvitor, 1 dl stevia, 1 krm ättiksprit & 4 rutor mörk choklad. 125 grader i ugnen, en timme. 
0 kommentarer