UNDER YTAN

Jag måste berätta om idag! När Niclas snorklade med sköldpadda och Manta Ray, och när vi såg massor av Delfiner som hoppade bredvid båten. 
Vi åkte på båttur som hotellet ordnade där man skulle få snorkla med lite olika djur. Turen började med att vi skulle leta efter Manta Ray. De var lite svåra att hitta,och när vi väl såg dem hoppade alla personer på båten ned i vattnet, bara jag blev kvar då jag bedömde att man nog såg dem bäst från båten. Niclas däremot simmaden fort och kom jättenära.Han följde den i flera minuter och fick dessutom med det på film. 
På nästa stop var när vi skulle se om vi hittade Sköldpaddor. Då snorklade jag också. Jag såg sköld sköldpaddan, men inte så mycket som Niclas. Tyvärr dök den upp när jag hade salvatten i cyklopet, och det sved av salt i mina ögon :( Det blev ett snabbt kik för mig tyvärr, jag som älskar sköldpaddor.
De olika fiskarna bara flyter graciöst fram genom vattnet medans vi måste sprattla som tokar.
Men jag hann se en del i alla fall innan det körde ihop sig. Det är fanstastiskt att se livet under vattnet här. När man snorklar och dyker blir man som en del av den världen. 
Min förstfödde och jag. (Jag hade tre nästan lika dana kort, och gjorde ett collage med den bild som vi var och en gjorde sig bäst på). Jag är så stolt över honom och älskar honom så mycket.
 
 
0 kommentarer