Tapetslamsor och mini - ägg

Det har inte blivit så speciellt mycket bloggande, har liksom haft lite annat för mig. Vårat hem är för tillfället ett kaos av tapetslamsor och slipdamm. Sakta men säkert går arbetet framåt och det skall bli riktigt skönt när det blir klart. Vi sliter tillsammans, Rasmus, Micke och jag. Det är både roligt och slitsamt.

Tack och lov att vädret varit perfekt för renovering :)


För tillfället är detta vår vardag...

Som sagt var, vi sliter tillsammans....



Det är jätteroligt att få välja tapet och golv....samtidigt tycker jag att det är grymt svårt när det finns så mycket att välja på. Tog hem några tapetkataloger, bläddrade och kände efter och trodde att vi bestämt oss för vilken tapet det skulle bli - men när vi kom till järnaffären och skulle beställa den så tog vi plötsligt helt impulsivt en helt annan tapet än den vi bestämt oss för här hemma...



Nu har vi hämtat tapen och den är... ? jag hoppas verkligen att den blir bra.

Är du nyfiken på vilken det blev så får du komma och fika om några veckor då jag hoppas att vi skall vara klara...

Det här med tapeter och golv är verkligen i-landsproblem!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Idag har vi varit hos Micke Åbergs jättegoa syrra Anette. Dom har höns och för några dagar sedan fick vi ägg från deras höns. Det är de gulligaste ägg du kan hitta - jättesmå och jättesöta. Jag gjorde en omelett av dem och det blev jättegott 

`

Har fått en lektion i äggkunskap. Alla hönor lägger ägg som man kan äta. Man kan även äta de ägg som blivit befruktade av tuppen. De ser likadana ut som de som ej blivit det, grejen är den att hönan ej får ruva. När de ruvar äggen blir de kycklingar, plockar man dem på en gång så blir det alltså inte kycklingar utan man kan äta dem som vanliga ägg.

Hade du koll på det?



Kolla !!  Det till höger är ett vanligt ägg från ICA och det till vänster är ett ägg från Anette & Görans höns.

Så gulligt, gulligt, gulligt!

- - - - - - - - - - - - - - -

Nu ett kort som jag har skrattat åt så att jag fått ont i magen. Jag skrattar forfarande, varje gång jag ser det.

Det är de söta tjejerna Adéle, Vicky och Patricia på kortet - men de är inte de som jag skrattar åt, utan Mannen bakom dörren. Tjejorna poserar så fint utan ont anande att de har en Magnus som förstör kortet totalt!



Det är så grymt kul!!!! Nu skrattar jag igen!!
0 kommentarer