Premiär!


Idag var vi ute och invigde mina nya långfärdsskritskor på Sigtunafjärden!
Det var jättehärligt, frisk luft, vacker natur och trevligt sällskap.

När man är ovan så spänner man sig i pjäxorna, det kommer nog att bli bättre om man ger det några gånger. Nästa vinter har nog Rasmus fötter vuxit färdigt, då köper vi ett par långfärdsskritskor till honom också. Han tyckte också att det var roligt.

Efter en härlig runda på isen var det dags för choklad med grädde som snälla Micke Åberg köpte till oss för vrakpriset av 25 kr/koppen. Som hittat!

På hemvägen bestämde vi oss sedan för att lyxa till det och svängde in hos kinesen och köpte 4 små rätter. Mums!

Jag är nu öppen för ett nytt sätt att umgås - på isen! Det vore därför trevligt om man kanske ordnar en liten skritskoträff på isen någon ledig dag. Man kan kanske grilla lite, dricka choklad/kaffe och umgås helt trevligt. Man måste ju faktiskt inte nödvändigtvis ha skritskor på sig heller...
3 kommentarer
mamma

PÅ ISEN!!! pimpling? jag följer med!!

veronica

Va mysigt! Vi följer gärna med nångång.

Mattias,Hanna och en kompis till henne och jag har varit ute på långfärdsskidor idag, det va också trevligt.Barnen orkade inte åka så långt så vi lämnade av dom hemma sen tog vi ett varv på vår fina sjö här i Knivsta.Jag blir alltid lika glad över att vi bor så till att man kan gå 300m sen är man vid sjön. Håller med om att det är otroligt vackert ute. Hanna pch jag stannade till under vår stora björk utanför och bara stod där med snöhänget över oss och det gnistrade som tusen och åter tusen diamanter när vi tittade uppåt. Man blir glad i kroppen då:) ajg måste också passa på att tala om att det är så roligt att titta in på din sida. många fina kort. Kollar in några bloggare t ex Magdalena Graafs men jag måste säga att din blogg slår mångas. Stor varm kram, och tack för den fina uppvaktningen på min dag. Veronica

camilla Strand

oj, det här är verkligen en ny Camilla!!

Du har inte velat hänga med oss förr när vi haft friluftsliv!

Men vad härligt då - då kan vi göra sällskap någon dag där:))



kram!