EN HÄNDELSERIK DAG

Det känns som att vi hunnit med mycket idag. Niclas och jag började med att gå upp klockan kvart i sju för att äta frukost för att sedan göra det där provdyket klockan 8:30
Det gick så otroligt bra! Mycket berodde nog på att jag gjorde det där provdyket hemma innan jag kom hit. Jag kom in i andningen på en gång och tryckutjämningen var inget problem alls. Det som också gjorde att det finkade så bra var att instruktören skötte luften i västen. Vi behövde inte tänka på det då utan kunde lungt andas, tryckutjämna och titta på alla fiskar. 
Det som är så speciellt med att dyka är att fiskarna inte vet att du är en människa, utan de simmar runt en så att det känns som att simma runt i ett akvarium. Vi såg två hajar (inte jättestora) och tre jättesköldpaddor! Helt fantastiskt - och så en massa färglada "vanliga" fiskar.
Vi hann också med att gå runt hela ön. På andra sidan mot var vi bor är det en jättesandstrand med värsta sanddynorna. Helt galet faktiskt!
 
Vi tog med oss Rasmus GoPro och filmade lite. Jätteroligt!
Lyckades få in filmerna i datorn, och lyckades även att få ut några blider. Coolt. Kanske till och med får upp någon film. Om jag orkar skaffa ett YouTube-konto.
 
 
0 kommentarer