2,5 TIMME TILL JOBBET I -16 GRADER

Denna måndagsmorgon skulle Rasmus hämta mig klockan 7. En och en halv timme senare än han brukar. Han var väldigt sen och till slut ringde han och sade att han inte fick loss bilen från parkeringen. Hjulen bara spann. 
Efter lite funderingar, plus att han provade flera gånger så bestämde vi att jag skulle gå till stationen och hämta bilen som Micke kört dit tidigare på morgonen. Att gå till stationen tar mig 20 minuterr, så medans jag gick sträckte jag ut tummen och lyckades få lift till stationen med en äldre herre. Bless him!
 
Vi tog bilen, åkte hem och hämtade min väska och Lillan och så började vi vår färd till Solna. Efter en liten bit på motorvägen gick trafiken ner till 30 km/timmen. Ända fram till Solna. Jag klev in på jobbet klockan 9:30 & Rasmus kom typ 45 minuter sent till sin into-dag på Cramo.
 
När man hörde runt på jobbet och utanför jobbet var det nog inte speciellt många som kom i tid till jobbet idag. Micke var 110 minuter sen med sitt första tåg från Märsta till stan. 
 
I morgon kommer jag att jobba hemma för det skall snöa i natt.
0 kommentarer